hoe verjaag je duiven(nest)??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
12.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hoort in de categorie Huis & Tuin bij Tuin of (als het op je balkon is) Overig.

Het beste antwoord

direct als je ziet dat ze beginnen met bouwen van een nest dit geheel verwijderen
ik weet niet waar ze een nest bouwen bij je maar als je het niet wil op je balkon ofzo zet dan op de plaatsen een bloembak of iets neer zodat ze ook niet de mogelijkheid hebben om er een nest te bouwen

als ze al aan het broeden zijn kun je alles weggooien maar het is diervriendelijker om ze uit te laten komen
maar dan zit wel alles onder de stront eer de jongen uitvliegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In kleine stapjes het nest en eieren weghalen als de jongen weg zijn natuurlijk.
Dan de duiven verjagen om later ook het nestmateriaal weg te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nest weghalen helpt niet, omdat die domme beesten gewoon doorgaan met bouwen. Ik heb er vorig jaar gewoon een voetbal ingelegd. Dat vonden ze toch wat te bar, en zijn ze vertrokken. Ik heb de bal voor de zekerheid wel een paar weken laten liggen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn kleine tuin zag ik ook twee duiven bezig met het bouwen van een nest. Om te voorkomen, dat ze daarmee verder gingen heb ik de al geplaatste takjes verwijderd. Ze zijn niet meer opnieuw begonnen met bouwen en zullen wel ergens anders een betere plek hebben gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een pastoor die veel last had van duiven had een prima oplossing gevonden, nadat drastische maatregelen als afschieten en vergiftigen geen zoden aan de dijk zette.
hij heeft ze gevangen, gedoopt en liet ze de eerste communie doen. nadien heeft hij ze nooit mee teruggezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat probleem ooit op een balkon gehad en elke 2 dagen haalde ik het weg en begonnen ze opnieuw.
Nadat ik de boel had afgezet met gaas was het over.
Ze zaten steeds in een bloempot dus gewoon het gaas er wat overheen gedaan.