hond uitlaten tussen de middag

mijn dochter gaat binnenkort naar de middelbare school. zij liet eerst onze hond uit tussen de middag op de dagen dat ik werk. omdat ze naar de middelbare gaar kan dat dus niet meer. heeft iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Toegevoegd na 36 minuten:
ons buurmeisje had wel al aangeboden om het te doen als ze optijd uit school is. maarja als ze laat thuis is heb ik er niets aan.. ook hebben we geenhondenuitlaat service..

Toegevoegd na 37 minuten:
correctie we hebben we een uitlaatservice, maar die schijnt niet zo betrouwbaar te zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

's morgens zo laat mogelijk en dan zodra de eerste thuis is meteen naar buiten met de hond..
Werkte bij on altijd wel, laatste keer om 7 uur en dan de eerste keer weer rond 14 uur. Is een beetje lang maar wat moet dat moet, 's nachts houden ze het ook op toch..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arme hond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja leuk is anders..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je lijkt me voor het dier idd niet leuk. afwachten wanneer je weer een keer uit mag om de volle blaas (enzo) te legen.

Andere antwoorden (8)

Ik stel een Japanse robot voor.
Bij de voortschrijdende welvaart, waar eigenlijk geen honden thuis horen, is dit een sub-oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- van mij: wat dan te doen met deze hond, die ze dus al lange tijd hebben? Naar het asiel, aan een boom binden of wellicht een spuitje laten geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Au, dat doet zeer! Je bent net zo agressief als veel honden. Daarnaast leg je me uitspraken in de mond die bij je zelf opkomen, maar niet door mij geopperd zijn.
Eigenlijk zouden ze voor reacties ook waarderingspunten in moeten stellen.
In Japan (nog nooit geweest zeker) worden op dit moment al honden door robots uitgelaten, dus mijn advies is zeer actueel. Daarnaast hoort in een gezin van twee verdieners en eventueel studerende kinderen naar mening geen hond thuis (welvaart). Misschien ben ik wel een ECHTE hondenliefhebber.
Het is heel simpel. Als je niet voor een hond kunt zorgen (zeker ook naar de toekomst toe) moet je geen hond nemen.
Maak een hondeluik in de deur zodat je hond zelf naar buiten en binnen kan als hij/zij dat wil.
Werkt perfect. Is in het begin wel wat wennen voor de hond maar als ze het eenmaal kennen is het super handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een diefvrije wereld wel ok.. ik ben alleen bang dat de inbrekers het hondenluik + malse worst ook kennen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet wat voor hond je hebt maar ik heb een luik voor een herdershond en daar kom je als mens echt niet doorheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig wordt je op de bon geslingerd als je hond niet aangelijnd is. Bovenien weet ik dat mijn hond niemand kwaad doet maar er zijn zat mensen die bang voor honden zijn en niet zitten te wachten op een loslopende hond en hier in de stad is dat geen optie met al die drukbezette wegen om onze wijk heen...ze zou zich voor een auto gooien! Slecht idee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar je moet dat luikje ook in de achterdeur maken en niet in de voordeur
ik weet niet in wat voor buurt je woont, maar zijn er geen gepensioneerde of werkloze mensen in uw buurt, die je vertrouwt, en die de hond kunnen uitlaten?
een blokje om is al beter dan niets, dat kan je later compenseren.
anders een professionele uitlaatdienst.

Toegevoegd na 1 minuut:
uiteraard geef je eventuele buurtgenoten die het willen doen, ook een financiele vergoeding, notk.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ik zou hem vrij in de tuin laten rennen. Als U daar niet van gediend bent, kunt U een kooi bouwen bij de garage. U kunt dan de deur opslot doen, en de hond via een luik in de garage laten. Hier is het koeler en kan hij teminste een beetje bewegen ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits je een garage hebt dan he ;-)
En 7 uur lang vrij in de tuin laten = blaffen tegen iedere voorbijganger om aandacht te trekken (dat vindt de buurt vast niet leuk), en de tuin omspitten uit verveling...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en een tuin, en een KOELE garage als je idd een garage hebt. en wat als die hond je tuin omspit? of ergens in vast komt te zitten? als het begint te hozen?
Heb je geen familie, vrienden of kennissen in de buurt wonen die het leuk vinden om een eind te lopen met je hond? Of bijvoorbeeld buren of hun kinderen? Je kunt ook (evt. anoniem, met een speciaal aangemaakt live-mailadres, b.v. honduitlaten@live.nl) een advertentie in de supermarkt, de school, het bejaardenhuis of het buurthuis kunnen ophangen. Dan kun je eerst even kijken of de reactie je betrouwbaar lijkt. Een andere mogelijkheid is om eens te bellen naar een hondenuitlaatservice in de buurt of kijken op het internet of er iemand in de buurt op zoek is naar vrijwilligerswerk. Het lijkt me best leuk om te doen!
13 jaar geleden
Op dinsdag bij ons is ook niemand thuis maar wij hebben gevraagd aan onze buurvrouw of zij onze hond in de middag wilde uitlaten! Wonen er nog meer mensen bij U in de buurt?? Ik heb gehoord dat honden ongeveer 6 uur het kunnen volhouden hus plas en poep!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik werk dan laat de buurvrouw mijn hondje uit. Nu gaan ze het weekend weg en moet ik werken, logeert er iemand in hun huis om op hun dieren te passen, en die heeft ze al gevraagd om ook mijn hondje dan uit te laten :-)
Een goeie buur is goud waard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hond KAN lang zijn plas behoefte ophouden, maar veel mensen zien dit meteen als een uitgangspunt helaas. (oh... kan nog wel ff joh)
een mens kan ook heel lang zijn behoeften ophouden, de vraag is echter of het wel zo prettig is. blij dat je een oplossing hebt gevonden voor je hond :) +1
Het spijt me dat ik dit zeg, maar je had van te voren kunnen voorspelen dat je dochter naar de Middelbare school ging, dus als de ouder(s) full-time werkt, en de kinderen weg zijn, dan is een hond naar mijn mening niet geschikt voor je! Dus je had allang een oplossing hiervoor moeten hebben gehad of gezocht!

Je kan een advertentie plaatsen, in een lokale krant, op zo'n prikbord bij de supermarkt en op Marktplaats.

Als dat niets oplevert: je hond zo laat mogelijk 's ochtends uitlaten, en zo vroeg mogelijk 's middags.

Toegevoegd na 5 uur:
Als jullie geen oplossing vinden(Het ligt er natuurlijk aan wat voor een hond jullie hebben, maar als jullie een high/middle-energy dog hebben) zou ik jullie écht aanraden deze te herplaatsen. Bij jullie vorige vragen zie ik dat jullie de hond pas maximaal 3 weken hebben. Dus helaas, weer een pup/hond onverantwoord en ondoordacht gekocht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in welk opzicht niet betrouwbaar? is er geen kennis of buur die even de deur kan openen zodat ze de hond ophalen?

misschien is er in de pauze iemand die de hond kan uitlaten.

vraag eens in je kennissenkring rond, misschien is er iemand die het wel doen en die je wel vertrouwd (en met honden om weet te gaat uiteraard)